زگهواره تا گور دانش بجوی

خرید کتاب روز با بیشترین تخفیف

اثر مرکب انتشارات ملینا
اثر مرکب انتشارات ملینا
روش درس خواندن رتبه های برتر کنکور تجربی

راهنمای بخش های این مقاله

روش درس خواندن رتبه های برتر کنکور تجربی 99

روش درس خواندن رتبه های برتر کنکور تجربی در ادوار گذشته همواره برای سایر محصلین در این رشته جذاب و مورد سوال بوده است.در واقع اجرای تکنیک های متفاوت درس خواندن این افراد به آنها در دست یابی به رتبه های برتر کمک شایان توجهی کرده است.از این رو در ادامه مقالات انگیزشی و متفاوت سایت لرنیان امروز با بررسی گفت و گو های افراد برتر کنکور تجربی در سالیان متفاوت 99 تا 94  ، نتیجه گیری خواهیم کرد چه نکاتی را در روش درس خواندن خود ایجاد کنیم تا به رتبه های برتر کنکور تجربی نزدیک شویم. با ما همراه باشید.

روش درس خواندن رتبه 9 کنکور تجربی 99

محراب شادی دیزناب از تبریز : ” نقاط قوت بنده در دروس ادبیات و زیست شناسی می باشد. در درس ادبیات روش های مطالعه جدیدی را طرح کردم و به کار بردم که نتیجه بخش بودند. من بیشتر زمان مطالعه ادبیات را با تست زنی گذراندم. مخصوصا در سال آخر سعی میکردم هر روز برای این درس تست بزنم. به صورت موضوعی تست زنی را آغاز می کردم و  برای روزهای مختلف مباحث مشخصی از قبیل آرایه های ادبی و قرابت معنایی مشخص کرده و برایشان تست می زدم. در طی چند ماه درصد هایم در این درس به شکل مطلوبی افزایش یافتند.

در درس زیست شناسی روی متن کتاب تاکید زیادی میکردم و اولویتم متن بوده است. بعد به تست زنی میپرداختم و اعتقاد دارم برای تست زنی در زیست شناسی مخصوصا در سال آخر نباید خود را درگیر تست های مبهم و حاشیه ای کرد و از تستهای معمول و مرسوم کنکور غافل شد که این امر ناشی از تست زنی از منابع متعدد و غیرقابل اعتماد است.

در آزمون های جامع متوجه شدم با این وجود اینکه در درس فیزیک درصد خوبی کسب میکنم اما زمانی که برای این درس صرف میکردم بیشتر از زمان مورد انتظار خودم است. برای همین تست زماندار زیادی کار کردم و سعی کردم در جلسه آزمون در حل تست های فیزیک وسواس نداشته باشم چون همین وسواس در جلسه آزمون، دلیل اصلی اتلاف وقت برای بسیاری از دانش آموزان است.

پدر و مادرم نقش مهمی در نتایج من داشتند. شرایط خانه را طوری نگه می داشتند که بتوانم با تمرکز بالا مطالعه کنم. بعد از هر آزمون هم به همراه من کارنامه ام را بررسی می کردند و نقاط ضعف و قوتم را تعیین می کردند و برای دو هفته پیش رو راه حل هایی در نظر می گرفتند.”

کیفیت درس خواندن نسبت به ساعات مطالعه

محراب شادی دیزناب همچنین میگوید ” شاید یکی از ویزگی های شخصیتی من به کیفیت درس خواندن نسبت به ساعات مطالعه بیشتر اهمیت دادم و خودم را مقید به مطالعه ساعات معینی نکردم. این کار هم باعث شد بتوانم انعطاف بیشتری به برنامه ریزی خود بدهم و هم سبب شد استرس های ناخواستۀ کمبود وقت به سراغم نیاید.”

روش درس خواندن رتبه 8 منطقه 1 کنکور تجربی 99

 الهام وطن خواه : ” شیمی یکی از نقاط قوتم بود من برای مطالعه این درس به این صورت عمل میکردم که ابتدا متن کتاب درسی را به دقت مطالعه کرده و سعی میکردم سرکلاس درس به دقت گوش دهم سپس منابع خود را به ترتیب آسان، متوسط ، سخت کار میکردم و برای مرور متن کتاب درسی و حاشیه نویسی های خود را که در اصل نکات تست ها بودند ، میخواندم.

بیشتربخوان بیشتر بدان  رشته ارتباطات و فناوری اطلاعات

دومین نقطه قوت من درس عربی بود و برنامه مطالعه ام در این درس به این صورت بود که  ابتدا کتاب درسی را به دقت بررسی کرده  و  سپس درسنامه را میخواندم و تعداد زیادی تست کار میکردم و برای درک متن سوالات کنکور را کار میکردم.

یکی از دروسی که من ابتدا در آن چالش داشتم درس ادبیات بود که  قبلا بصورت درس  به درس مطالعه میکردم اما بعدا بمقدار کمی  درس به درس  و بیشتر موضوعی کار میکردم و نکات را بالای صفحه مینوشتم تا مرور اسان تر شود و این روش باعث پیشرفتم در آن درس شد.

یکی دیگر از دروس چالشی من درس زیست بود .قبلا متن کتاب درسی را کم مطالعه میکردم و منابع زیادی را کارمیکردم اما بعدا تصمیم گرفتم کتاب را مفهومی و از دید طراح بررسی کنم و صحیح و غلط  در بیاورم و منابع کمتر در عین حال استاندارد کار کنم  و گاهی سوالات زیست ازمون ها را با رعایت زمان میزدم.”

وی همچنین در رابطه با روز کنکور میگوید : “من مهمترین ویژگی آموزشی خودم را، کنار گذاشتن فرعیات و حواشی، برای رسیدن به اهدافم میدانم. شیمی کنکور غافلگیرم کرد و روحیه ام را از دست دادم اما با خوردن چند عدد خرما و نفسی عمیق، توانستم خود را به حالت عادی بازگردانم.10  دقیقه در عمومی که ابتدا به سراغ متن عربی ، چهار سوال مفهومی آن رفتم و سپس به سراغ نزده های ادبیات رفتم – 20 دقیقه در اختصاصی که ابتدا به سراغ نزده های زیست و سپس شیمی رفتم.”

 

 

روش درس خواندن رتبه های برتر کنکور تجربی
روش درس خواندن رتبه های برتر کنکور تجربی

روش درس خواندن رتبه های برتر کنکور تجربی ۹۸

نحوه درس خواندن رتبه 15 کشوری کنکور 98 تجربی

ایمـان کیانی : “در درس فیزیک کاری که خود میکردم مثلا برای فصل الکتریسیته اول فرمول ها رو نگاه میکردم و چند نمونه ازش می دیدم ،بعد که اشنا میشدم میرفتم سراغ حل کردن،در ابتدا سرعتم کم بود اشتباهاتم زیاد بود ولی به مرور که با تیپ سوالات آشناتر میشدم سرعتم بیشتر و اشتباهاتم کمتر می شد.

روش درس خواندن  رتبه 3 منطقه 3 تجربی کنکور 98 تجربی

کیان رحمانی : ” روش مطالعه من مبتنی بر برنامه آزمون بود،در در درس خوندنم با ذو چالش مواجه شدم یکی روش درس خوندن درس زیست شناسی بود که نسبتا دیرتر از سایر دروس بهش رسیدم،به این صورت که باید کتاب درسی رو اصل قرار بدم و بعد از هر تست زنی به کتاب درسی مراجعه کنم.
یکی از چالش های دیگر من سرعت کم در آزمون ها بود ،که با استراتژی بازگشت تکنیک زمان های نقصانی تونستم زمان خودم رو کنترل کنم و با آرامش خاطر ادامه بدم.”

روش مطالعه رتبه 5 کنکور 98 تجربی

محمدرضا ارشدی صوفیانی : “در ایام مدرسه 5 ساعت و در ایام تعطیل 10 الی 11 ساعت مطالعه روزانه برای کنکور بود.”

وی با بیان اینکه در 4 درس اختصاصی از کلاس کنکور استفاده کرده‌ام به خبر تسنیم افزود: “در کنار تلاش و مطالعه روزانه خود، کلاس کنکور برای تقویت نقاط قوت و شناسایی و رفع نقاط ضعف مورد استفاده واقع شده است.”

 

X دانلود کنکور تجربی 98 X

روش درس خواندن رتبه های برتر کنکور تجربی 97

چگونگی درس خواندن  رتبه 1 کنکور تجربی 97

امیر رضا براتی : ” در درس ادبیاتموضوعی خواندن بهترین روش برای این درس است.در مباحث قرابت معنایی، زبان فارسی و آرایه های ادبی تمرکز بیشتر من بر روی تست زدن بود.در مباحث املا، لغت و تاریخ ادبیات بیشتر بر روی خواندن و حفظ کردن تاکید و تمرکز داشتم.”

بیشتربخوان بیشتر بدان  رشته بهداشت عمومی

“در درس عربی و دین وزندگی ابتدا درسنامه کتاب های آموزشی را با دقت می خواندم و سپس تعدادی تست می زدم.پس از تسلط به مطلب، از خودم آزمون می گرفتم تا ایراداتم مشخص شود.”

امیر رضا براتی درباره نحوه خواندن دروس زیست شناسی و شیمی میگوید : “در  درس زیست شناسی ابتدا متن کتاب درسی را می خواندم و سپس به صورت متناوب تست می زدم.ابتدا متن کتاب درسی را می خواندم و سپس تست می زدم.پس از تست زدن، کتاب درسی را مجددا می خواندم اما این بار به صورت عمیق تر مطالعه می کردم.در این درس تمرکز اصلی و تاکیدم بر روی مطالعه ی کتاب درسی بود.

در شیمی نیزابتدا متن کتاب درسی و سپس درسنامه ی کتاب آموزشی را به صورت مفهومی و کامل مطالعه می کردم. پس از مطالعه ی کامل مفاهیم درس، تعداد زیادی تست می زدم و مسائل را به صورت مفهومی حل می کردم.”

نحوه درس خواندن رتبه سوم کنکور تجربی 97

عرفان آبادی‌فرد، با اشاره به اینکه اغلب روزها ۸ تا ۹ ساعت به صورت روزانه برای کنکور مطالعه می‌کردم، اظهار داشت: حداکثر زمان مطالعه در برخی روزها به ۱۱ ساعت هم رسیده است.

وی که دانش‌آموز دبیرستان تیزهوشان تبریز است، با بیان اینکه بسیاری از دروس مدرسه برای کنکور کافی بود و نیازی برای شرکت در کلاس کنکور نداشتیم، افزود: تنها در دروس ریاضی و زیست برای رفع اشکال در کلاس‌ها شرکت کردم.

رتبه سوم تجربی با اعلام اینکه در کنکورهای آزمایشی برای ارزیابی عملکردش شرکت می‌کرد گفت: براساس نتایج کنکورهای آزمایشی، انتظار رتبه خوب را داشتم ولی رتبه سوم را پیش‌بینی نمی‌کردم.

آبادی‌فرد، نقش خانواده را در موفقیتش بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: خانواده در حمایت‌های علمی، روحی، عاطفی و… اثر زیادی داشت و راهنمایی‌هایشان در موفقیتم موثر بود.

وی درباره استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هم گفت: از این فضا در حد ضرورت و برای تبادل جزوات درسی روزانه کمتر از ۱۰ دقیقه زمان صرف کردم و وقت خود را به مطالعه معطوف کردم.

روش درس خواندن رتبه های برتر کنکور تجربی 97

روش درس خواندن رتبه های برتر کنکور تجربی 96

چگونگی درس خواندن رتبه 6 کنکور تجربی 96

یاسمن میر رتبه ششم کنکور تجربی کنکور سراسری اظهار کرد: من برای مطالعه کنکور از از کتاب‌های کمک درسی استفاده و کتب درسی را نیز فراموش نکردم.

وی بیان کرد: من به دانش آموزان دبیرستانی که در سال آینده کنکور دارند توصیه می‌کنم که نهایت تلاش خود را انجام دهند و هیچ لحظه‌ای را برای مطالعه و تمرین تست از دست ندهند.

میر عنوان کرد: من در تابستان قبل از پیش دانشگاهی در کلاس‌های آمادگی کنکور در خارج از مدرسه ثبت نام کرده بودم.

وی تاکید کرد: پدرم متخصص بیهوشی و مادرم متخصص زایمان است و والدینم در موفقیت من بسیار موثر بودند و من از این بابت قدردان آنهاهستم.

میر گفت: با توجه به مطالعه‌ای که داشتم انتظارم کسب رتبه‌ای بهتر بود اما به طور کلی خداراشکر می‌کنم که از این رویداد علمی سربلند بیرون آمدم.

نحوه درس خواندن رتبه 7 کنکور تجربی 96

سیدرضا سالاری‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با ابراز اینکه “پیش از اعلام نتایج رتبه 10 تا 20 را برای خودم پیش‌بینی می‌کردم”، اظهار داشت: در طول مدتی که برای کنکور درس می‌خواندم خیلی کم از رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده می‌کردم چراکه معتقدم استفاده از این شبکه‌ها مانع موفقیت می‌شود.

بیشتربخوان بیشتر بدان  برنامه ریزی درسی دهم تجربی

وی با بیان اینکه تنها در دروس ریاضی و فیزیک از کلاس خصوصی استفاده کرده است، گفت: روزانه 12 تا 13 ساعت درس می‌خواندم و رقابت سالم با دوستان و آرامش فضای خانه را از عوامل موفقیت خود می‌دانم.

سالاری‌کیا با اعلام اینکه “رشته پزشکی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کردم”، افزود: علاقه شخصی به این رشته علت انتخابم است اما برای انتخاب دانشگاه بین شیراز و شهید بهشتی تهران شک دارم.

دارنده رتبه 7 رشته تجربی با اظهار اینکه “از دوم دبیرستان برای کنکور شروع به درس خواندن کردم که ابتدا چندان زیاد و جدی نبود”، گفت: در دوران پیش‌دانشگاهی ساعت درس خواندنم را بیشتر کردم.

وی خطاب به داوطلبان کنکور سال آینده توصیه کرد در طول درس خواندن روحیه خود را از دست ندهند و با فضای مجازی خود را سرگرم نکنند.

سید اسدلله سالاری‌کیا، پدر سید رضا نیز در گفت‌وگو با تسنیم گفت: سخت‌کوشی کنار تیزهوشی ویژگی بارز سیدرضا است و از همان ابتدا با برنامه و مدیریت زمان درس می‌خواند. پیگیری و پشتکار از دیگر ویژگی‌های سیدرضا است به‌گونه‌ای که هر منبع جدید درسی که وارد بازار می‌شد ظرف 48 ساعت خریداری می‌کرد و می‌خواند.

شیوه درس خواندن رتبه های برتر کنکور تجربی 95

روش درس خواندن رتبه 10 کنکور تجربی 95

پارسا سیفی در رابطه با دوره جمع بندی و نزدیک به کنکور میگوید: “در دوران جمع بندی  آزمون های سنجش و گزینه دو نیز شرکت کردم. و بعد از اینکه آزمون میدادم (کانون ، سنجش ، گزینه و زرد عمومی و اختصاصی) در مباحثی که مشکل داشتم یا مطالبی که فراموش کرده بودم؛ مطالعه و رفع اشکال میکردم . پیشنهاد میکنم در این دوران در آزمون های مختلف شرکت کنند که با انواع سلبقه ها در طرح سوال آشنا بشوند ”

روش مطالعه رتبه های برتر کنکور تجربی 94

روش درس خواندن رتبه 1 کنکور تجربی 94

سارا همتی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی درس خواندن برای کنکور را شروع کردی میگوید : “امتحانات نهایی سال سوم که تمام شد به مدت 10 روز تا شروع کلاس‌های مدرسه تعطیل بودم. در این ده روز، سه روز آن را به مسافرت رفتم و بقیه‌ی روزها به جزوه‌های سال دوم مراجعه کردم و روزنامه‌وار خواندم. برنامه‌ی درس خواندنم مطابق با برنامه‌ی راهبردی بود که به مدت یک ماه تست‌های جامع برای درس‌های سال سوم کار کردم و کتاب‌های درسی را هم یک بار مرور کردم. در این فرصت کتاب زیست سال دوم را دقیق خواندم و یادداشت‌برداری کردم. در طول تابستان نیز فقط درس ریاضی را از سال چهارم برای آزمون‌ها انتخاب کرده بودم؛ زیرا مدرسه‌ی ما از تابستان شروع شده بود و درس‌ها را می‌خواندیم و امتحان می‌دادیم.”

در انتهای این مقاله از سری مقاله های بررسی و نحوه درس خواندن رتبه های برتر در کنکور ادوار مختلف در لرنیان ، باید گفت ، تمرکز و تلاش و داشتن پشتکار و برنامه منظم به همه ی این محصلان کمک چشمگیری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فعل امر عربی x بخوانید...